En mand bliver tjekket af en osteopat
Blog

Slip af med dine dysfunktioner i kroppen

Søger du en osteopat på Frederiksberg, så kan du med fordel læse dette indlæg. Mange døjer med fysiske skavanker, som er svære at slippe af med. Jeg tror, jeg taler på vegne af rigtig mange mennesker, når jeg siger dette: Jeg har haft problemer med min lænd og iskias. Som bosiddende på Frederiksberg havde jeg behov for at finde en osteopat med klinik i nærheden af min bopæl. Jeg havde simpelthen så voldsomme fysiske smerte, at jeg havde svært ved at bevæge mig. 

Valget faldt på osteopaten – og fysioterapeuten – Thomas Månsson. Klinikken lå selvfølgelig i gåafstand til min bopæl. Selvom det havde en betydning, hvor klinikken lå, så var det faktisk ikke derfor, jeg valgte ham og klinikken. Valget faldt på ham, fordi han både er autoriseret osteopat og fysioterapeut. Derudover havde han rigtig mange gode anmeldelser, og derfor tog jeg hurtigt kontakt til klinikken.

Min lænd blev god igen 

Med en effektiv behandling blev min lænd god igen. Jeg kan ikke helt huske, hvordan smerten i min lænd opstod. Men jeg mistænker, at for meget stillesiddende arbejde – under corona-nedlukningen – har haft en betydning. I den periode bevægede jeg mig alt for lidt. Normalt cykler jeg på arbejde, hvor jeg nedlægger en længere distance. Men os ansatte på arbejdet blev sendt hjem. 

Derudover kunne jeg ikke motionere, da mit træningscenter også lukkede. Denne kombination af alt for meget stillesiddende arbejde og for lidt motion betød, at min krop – og min lænd – blev belastet på en forkert måde.

Forebyggelse af lændesmerter 

Man kan faktisk gøre rigtig meget for at forebygge lændesmerter. Først og fremmest er det vigtigt, at motionerer flere gange om ugen – gerne 3-4 gange. Derudover skal man undgå stillesiddende arbejde. Har du derfor et arbejde, hvor du sidder meget ned i løbet af dagen, så er det vigtigt med mange korte pauser, hvor du bevæger dig eller rejser dig op.  På de fleste arbejdspladser er der hæve sænkebord, så man har mulighed for at stå op i løbet af dagen. Ved at ændre dagligdagen bare en lille smule kan du altså forebygge lændesmerter. 

Andre populære indlæg...