tøjstativ
Blog Indretning

Effekten af et tøjstativ

Har du nogensinde tænkt over effekten af et tøjstativ? Nej, selvfølgelig ikke. Hvorfor skulle du også det? Effekten af et tøjstativ er dog en af de mange måske lidt skøre ting, som jeg går og tænker over i min hverdag. Og hvis du læser med videre, så vil du måske opdage, at kendskabet til effekten af et tøjstativ måske ikke er så irrelevant for dig alligevel. Lad os starte med at gøre dig klogere på, hvorfor jeg overhovedet er interesseret i effekten af et tøjstativ.

Et tøjstativ kan være en af de mange psykologiske triggers

I min hverdag som konsulent i mediebranchen, er det essentielt, at jeg har en vis indsigt i forbrugernes adfærd. Jeg elsker at gøre mig klogere på de psykologiske triggers, der skal til for at skabe en lyst til at købe et produkt, og jeg elsker, når jeg lægger mærke til, at jeg selv “går i fælden”. Noget af det sjoveste at læse om er helt sikkert, hvordan mennesker kan påvirkes, når de besøger en butik. Alt fra musik til dufte og farverne på væggene kan have indflydelse på kundens oplevelse, og det kan føre til salg, hvis du gør det rigtigt. Har du for eksempel tænkt over, hvorfor der ofte dufter af hjemmebag, når du er til åbent hus i en bolig, der er til salg?

Det er her, mit tøjstativ kommer ind i billedet. For det rigtige stativ til tøj kan ikke bare hjælpe dig med at sælge mere. Det rigtige stativ til tøj kan faktisk hjælpe dig med at sælge nogle helt bestemte produkter. Og det skyldes, at dit stativ til tøj kan være en af de mange psykologiske triggers, der påvirker forbrugeren til at få lyst til at købe dit produkt.

Dit stativ til tøj kan få den afgørende indflydelse på kundens valg

På mit arbejde laver jeg ind imellem forskellige markedsanalyser og brugerundersøgelser, som skal hjælpe vores kunder. For nyligt havde jeg en case, der handlede om billige tøjstativer og effekten af et tøjstativ i det hele taget. I den forbindelse blev der lavet to forsøg. I det første forsøg i en af kundens tøjbutikker tog vi en potentiel bestseller af en sommerkjole og placerede på det forreste tøjstativ i butikken, som var designet til at eksponere tøjet med fronten ud. I det andet forsøg erstattede vi denne potentielle bestseller med en basic bluse, som normalt var placeret bagest i butikken på en hylde. Det var ingen overraskelse, at første forsøg førte til 95% flere salg af det eksponerede produkt end det andet forsøg.

Du kan finde billige tøjstativer hos ManneQ, og med dem kan du, ligesom i mit forsøg, sørge for at sælge endnu mere ved at eksponere de rigtige produkter på den rigtige måde.

Andre populære indlæg...